About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Nov 6, 2020

(No. 674) No Fish at Uomiyama in Mitsu (御津の魚見山にて釣果なし)


“Hey. Man up! I know you are not a strong man, but I really think you have to man up now! At last!” That’s what I would like to tell him now although I don’t like to reveal who he is here. Anyway, a life is full of stresses, and I felt stressed out this afternoon. I needed to go fishing in order to refresh myself. To be exact, I needed to throw my favorite lures regardless of whether I could catch a fish or not. So I drove to Mitsu in order to cast my lures from Uomiyama. I was with my PENN Jigmaster 500 conventional reel. I have tried a variety of PENN conventional reels, and now I feel the Jigmaster 500 with a plastic spool can produce the greatest pleasure in terms of casting lures. Thanks to my Jigmaster, now I feel better. Still, I would like to say to him, “Hey. Man up!”
(「おい、男らしく責任を取れよ! お前が強い男じゃないってことは知ってるが、今こそ、ついに、責任を取らなきゃな!」。これが今、私が彼に言いたいことです。彼が誰であるのかは、ここでは明かしません。ともかく、人生はストレスに満ちており、今日の午後、私はストレスが溜まってしまいました。気分を一新するために釣りに行く必要がありました。正確に言えば、釣果に関係なく、お気に入りのルアーを投げる必要がありました。そこで、御津の魚見山にルアーを投げに行きました。PENNのジグマスター500という両軸リールを使いました。これまでに様々なPENNの両軸リールを使ってきましたが、ルアーを投げるという点においては、プラスチックスプールを搭載したジグマスター500を使うのがいちばん楽しく感じます。ジグマスターのおかげで、気分が良くなりました。でも、やはり私は彼に言いたい。「おい、覚悟を決めて、男になれよ!」)

No comments:

Post a Comment