About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Oct 29, 2020

(No. 671) No Fish at Ohtoko-bana in Miho (美保の大床鼻にて釣果なし)






I loved going to Ohtoko-bana in Izumo City, but I forbade myself to go there again on April 28, 2017. On that day I saw a mysterious figure, as I reported on one of my past posts (No. 269). This morning I was standing at Ohtoko-bana for the first time in 3 years and a half. Several days ago Shun-san, one of my fishing buddies, invited me to go to Ohtoko-bana together, and I felt I could visit it again safely with someone like Shun-san. Ohtoko-bana is not an easy spot. It is precarious. The water around it is treacherous. For example, we were threatened by the strong swell this morning, although the weather forecast had not mentioned it at all. Casting my favorite lures from Ohtoko-bana, I remembered why I loved going there.
(かつては出雲市の大床鼻へ行くのが大好きだった私ですが、2017年4月28日、この釣り場へ行くことを自分に禁じました。以前の投稿で報告した通り(No. 269)、その日、私は怪しい人影を目撃したのです。私は今朝、3年半ぶりに大床鼻に立っていました。数日前、釣り友達のShunさんから大床鼻行きを誘われたのです。私は、Shunさんのような人となら、大床鼻にまた安全に行くことができるのではないかと感じました。大床鼻は楽な釣り場ではありません。危うい場所なのです。周囲の海も危険です。例えば今朝は、天気予報では全く何も言っていなかったのに、私たちは強いうねりに脅かされました。お気に入りのルアーを投げなが、私は大床鼻へ来ることがなぜ好きだったのかを思い出しました。)

No comments:

Post a Comment