About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Nov 13, 2020

(No. 678) Missed Fish at Saruwatari in Nonami (野波の猿渡にて魚を逃す)



The sea was very calm this morning. No waves. No swells. The surface was almost completely flat. Speaking from my experience, such an extreme calmness is not good for fishing. In addition, I could not see any baitfish. So I did not have high expectations, but one fish struck my Hopkins No=Eql when I was retrieving it just below the surface. The fish pulled hard and tried to run toward the bottom. It could be a yellowtail amberjack, but I am not sure because the barbless hook of the lure came out before I could see the body of the fish.
(今朝の海は非常に穏やかでした。波はなし。うねりもなし。水面はほとんど完璧に真っ平らでした。私の経験からいえば、こうした極端な穏やかさは、魚釣りにはよくありません。加えて、ベイトフィッシュ(大きな魚の餌となる小魚)の姿もありませんでした。なので私は大して期待はしていなかったのです。しかし、ホプキンス No=Eqlを水面直下で引いている時、ストライクがありました。その魚は強く引き、海底めがけて走ろうとしました。ヒラマサであったのかもしれませんが、確信はありません。魚体を目にする前に、ルアーについているバーブレスフックが外れてしまったのです。)

No comments:

Post a Comment