About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Oct 1, 2020

(No. 659) Missed Small Needlefish at Saruwatari in Nonami (野波の猿渡にて小さなダツを逃す)




October is the most productive month for my fishing. If my memory is correct, the 10th month in a year has produced most of my catches of the yellowtail amberjack since 2014. So I was more excited than usual when I started casting my lures toward the vast ocean from Saruwatari in Nonami this morning. The sea was choppy. I felt one of my American lures would draw a powerful strike from the fish at any moment, but all that I could hook was a small needle fish on the Gator Casting Spoon. The fish came off before I landed it. On my way back to the parking space, I found a beautiful Sawagani (Japanese small river crab) in the woods.
(10月は、私の釣りにとって最も生産的な月です。私の記憶が正しければ、2014年以降、私が釣ったヒラマサのほとんどは、1年の10番目のこの月に釣れているのです。なので今朝、野波の猿渡でルアーを投げ始めた時の私は、いつも以上に興奮していました。海は波立っていました。私のアメリカのルアーが、今にも、ヒラマサの強力なストライクを引き出してくれるように感じましたが、針にかかったのは、ゲーター・キャスティング・スプーンを使っている時の小さいダツのみでした。釣り上げる前にバレてしまいました。駐車スペースへ戻る途中、林の中で美しいサワガニを見つけました。)

No comments:

Post a Comment