About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

May 8, 2016

(No. 162) No Fish at Uppurui-bana (十六島鼻にて釣果なし)





On my way to Uppurui-bana in Izumo City this morning, I saw a lot of cars parked on Oh-hato (the biggest breakwater) in Uppurui Harbor. They were fishermen trying to catch bigfin reef squids from the breakwater. Then, I saw another bunch of fishermen for the squids when I walked down in the mountain path to Ohbira, a huge spot in Uppurui-bana. I thought I would see many fishermen at Ohbira too, but actually there was only one bait fisherman for red sea breams. He told me that the condition was not very good. As soon as I started casting a lure about 5:30 a.m., another lure fisherman came to the spot. Unfortunately nobody caught anything until I left the spot about 8:30 a.m, but friendly chatting with them was more than enough to make today’s trip to Uppurui-bana worthwhile.
(今朝、出雲市の十六島鼻へ向かう途中、十六島港の大波止(最大の防波堤)にたくさんの車が駐車してあるのが見えました。防波堤からアオリイカを狙う皆さんです。それからまた、十六島鼻にある大きな釣り場、大平(おおびら)に向かう山道を降りていく時にも、イカを狙う釣り人の集団を見ました。大平でもたくさんの人が釣っているに違いないと思いましたが、そこに着いてみると、真鯛を狙うエサ釣り師がお一人いらっしゃるのみでした。状況はあまり良くない、と言われます。私は午前5時半頃にルアーを投げ始めました。するとすぐに、もうお一人、ルアー釣り師がやって来られました。私が釣り場を離れた8時半までの間、あいにく誰にも何も釣れませんでした。でも、お二人と楽しくおしゃべりできただけで、今朝の十六島鼻への釣行は、十分に価値あるものとなりました。)

4 comments:

  1. shunです。
    僕も、今朝は、十六島鼻にアオリ狙いに行くか、立ちがもに青物メインで行くか迷ったのですが、今年はアオリが芳しくないので、結局、後者に釣行しました。
    しかーし、スレ主さんと同じく釣果無しでした(泣)。
    とりあえず、結果を出さないと、場所や仕掛けでアレコレ迷ってしまい、アブ蜂取らずとなっている今日この頃です。
    スレ主さんのような、強固な信念が無い未熟者で、修行が足りぬのを痛感します。

    ReplyDelete
  2. 今日は私たちに有名な磯に行ってきました。ベイト多し、ボイルも単発ありの高条件でエントリーしました。私のポッパーに巨大な青物がストライクしたのです。「ヒラマサ!ヒラマサ!」と叫びながらファイトしましたが、まさかのバラし。。。8キロのドラグが一瞬出たのでなかなかのサイズでした。まだまだ修行が足りません。

    ReplyDelete
  3. Shunさん、こんにちは。
    釣果なしが続きますね....
    私の場合、もう3カ月以上も続いています。
    最近、魚の引きってどんな感じだったか、思い出すのに時間がかかるようになりました(笑)。

    ReplyDelete
  4. xnastyxpunkxさん、、、、うらやましい。

    ReplyDelete