About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

May 30, 2024

(No. 1202) Missed Fish in front of Shinjiko Sunset Cafe (宍道湖サンセットカフェの前にて魚を逃す)




In the evening, I visited the shore in front of Shinjiko Sunset Cafe again. There were much fewer people there than yesterday. The sky was overcast, so that people might have assumed they wouldn’t see a beautiful sunset over the lake today. On the other hand, a cloudy sky is said to be better for the Japanese sea bass fishing than a clear sky, which might be true. When I was maneuvering my Tsunami XD Talkin Popper on the surface, a fish struck it with a splashy sound. It looked a big fish. Not only I but also a couple sitting by me yelled out something in excitement, but my line broke almost at the same time as the strike. Not only the fish but also my popper was gone. Which means I left a plastic garbage in the lake. It’s very regrettable. I had inserted a barrel swivel between two leaders, and one of the knots came undone. I don’t understand how it happened because I am sure that I had tied the leader to the swivel as tightly as possible. Anyway it happened. It was my fault. I dropped by Shinjiko Sunset Cafe after fishing. Today was the day the Shinjiko Sunset Concierge was working at the cafe. My regret got deeper. If I had caught the fish, I could have impressed her! I am writing this piece with deepest regret.
(夕方、宍道湖サンセットカフェ前の岸辺を再び訪れました。昨日よりも人はずっと少なめでした。空が曇っていたので、今日は、湖に沈む美しい夕日を見ることはできないだろうと人は思ったのかもしれません。一方で、晴れよりも曇りの方がスズキ釣りには良いと言われているのですが、それは本当かもしれません。ツナミXDトーキン・ポッパーを水面で操作していると、飛沫音をあげて魚がヒットしました。どうやら大きな魚のようでした。私だけでなく、隣に座っていたカップルも興奮し、何か叫びましたが、ヒットとほぼ同時にラインが切れてしまいました。魚だけでなくポッパーも消えてしまったのです。つまり、プラスチックのゴミを湖中に残してしまったわけです。非常に残念でした。2本のリーダーの間にスイベルを挟んでいたのですが、その結び目の1つがほどけてしまったのです。なぜそんなことになったのか分かりません。リーダーとスイベルは最大限の力で強く結んでいたはずなのです。とにかく、それは起きてしまいました。私のせいです。釣りを終えて、宍道湖サンセットカフェに立ち寄りました。今日は宍道湖の夕日コンシェルジュさんがカフェで働いている日でした。私の後悔は募りました。あの魚が釣れていれば、彼女にいいところが見せられたのに! 最大限に残念な気持ちを抱えたまま、この文章を書いています。)

No comments:

Post a Comment