About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

May 19, 2024

(No. 1193) Greener Path, Thorny Weeds, Wild Strawberries, Mantis Eggs, and No Fish at beyond Safuki-bana in Nonami (緑増す小道、棘つき雑草、野イチゴ、カマキリの卵、そしてサフキ鼻を越えたところにて釣果なし)






The path in the woods leading to Safuki-bana got so green that I had to cut some weeds, especially the dangerous thorny ones, while walking down to the quiet fishing spot. Among the green carpet there were several bright red dots. Wild strawberries. I ate a few of them with gratitude for nature. I found a hardened foam which I believe contains a lot of eggs of praying mantis. Life seemed expanding everywhere.  Except one area. Standing at the convenient small rock beyond Safuki-bana, I kept throwing my favorite lures for about one hour and a half. I didn’t see anything alive around Safuki-bana. It was as if everything in the sea had stopped living.
(サフキ鼻へ続く林道の緑がとても濃くなっていたので、危険な棘のある雑草を中心に草を刈りながら、静かな釣り場まで降りていきました。緑の絨毯の中に真っ赤な点がいくつかあるのでした。野イチゴです。自然に感謝しながら、いくつか食べました。カマキリの卵がたくさん入っていると思われる固まった泡を見つけました。あらゆる場所で生命が拡張しているかのようでした。ただ一箇所を除いて。私は、サフキ鼻の先にある便利な小岩に立ち、お気に入りのルアーを1時間半ほど投げ続けました。サフキ鼻の周辺に、生きているものは見当たりませんでした。海中にいるものはすべて、生きるのをやめてしまったかのようでした。)

No comments:

Post a Comment