About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Oct 30, 2023

(No. 1136) No Fish at Safuki-bana in Nonami (野波のサフキ鼻にて釣果なし)




There was no “miracle” at Lake Shinji yesterday evening although I enjoyed a lot throwing my favorite lures toward the vast surface of the lake, over which the beautiful sun was slowly setting. I also had nice chats with some tourists and suggested them to visit the booth for Shinjiko Sunset Theater to pick up a few nice handouts. Anyway, I went to Safuki-bana in Nonami this morning, looking for another miracle. And I kind of found it. There was a lure fisherman standing at the farther spot beyond Safuki-bana. I had never seen any other fishermen beyond Safuki-bana and assumed I was the only fisherman who dared to go beyond it. I was wrong. I went beyond Safuki-bana too and had a nice chat with him. Unfortunately neither one of us caught any fish, but what a nice surprise!
(昨日の夕刻の宍道湖では「奇跡」は起きませんでしたが、美しい夕日がゆっくりと沈む広大な湖面に向かってお気に入りのルアーを投げることを、とても楽しみました。また、何人かの観光客と楽しくおしゃべりし、宍道湖サンセットシアターのブースに行って素敵な配布物を手に入れるようオススメしました。ともかく、今朝もまた私は、奇跡を求めて、野波のサフキ鼻へ行ってきました。そして、ある意味、それを見つけたのです。サフキ鼻のさらに向こうの場所に、ルアー釣り師が立っていました。私はサフキ鼻の向こうにいる釣り人を見たことがなかったので、わざわざそこまで行く釣り人は、私ぐらいのものだと思っていました。それは間違いでした。私もサフキ鼻を越えて行き、その釣り人と楽しくおしゃべりをしました。残念ながら二人とも魚は釣れませんでしたが、嬉しい驚きでした!)

No comments:

Post a Comment