About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Oct 11, 2023

(No. 1127) Small Predators Chasing Micro Baitfish at Nanbo in Etomo Harbor (恵曇港の南防にて、小さい捕食魚が超小型ベイトフィッシュを追いかける)




I wanted to go to Safuki-bana in Nonami this morning, but the weather forecast had said that the waves would be 2 meters high. So I chose Nanbo instead, a much safer fishing spot in Etomo Harbor. Around the tip of Nanbo, one of breakwaters in the harbor, there were plenty of micro baitfish. Scared of my big lure, they jumped out of the water. Then, they started doing so even when they were not threatened by my lures. Real fish had started chasing them. I threw my lures toward the predators which probably were either young Japanese Spanish mackerels or small barracudas. The problem was that even those predators looked smaller than my smallest lure. I gave up fishing. Instead, I started collecting garbage that other fishermen had left.
(今朝は野波のサフキ鼻に行きたかったのですが、天気予報によると波の高さが2メートルに達するとのことでした。そこで代わりに南防を選びました。恵曇港にある、ずっと安全な釣り場です。恵曇港の防波堤の1つである南防の先端には、大量の超小型ベイトフィッシュ(大きな魚の餌となる小魚)がいました。私の大きなルアーに脅え、彼らは海面から飛び出します。そのうち彼らは、私のルアーに脅かされていない時ですら、そうするようになりました。本物の魚が彼らを追いかけ回し始めたのです。私は捕食魚たちに向けてルアーを投げました。おそらく、サゴシかカマスでしょう。問題なのは、そういう捕食魚ですら、私のいちばん小さいルアーよりも小さく見えることでした。私は釣りはあきらめました。代わりに、他の釣り人が残していったゴミを拾いました。)

No comments:

Post a Comment