About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Oct 28, 2023

(No. 1135) Near Miracle at Shinjiko Sunset Theater (宍道湖サンセットシアターにて、ほとんど奇跡)



Shinjiko Sunset Theater, which is so-called “the world’s biggest theater,” opens this weekend at Lake Shinji. My interview article about the Shinjiko Sunset Concierge seemed to have inspired the concierge herself. Shinjiko Sunset Theater is an experimental project that she conceived and did once before. This weekend it came back. Although I was a bit busy, I had to go to the theater to be a star of the sunset show. I meant to do just a fishing performance. My sole purpose was to give a bit of attraction to tourists. In other words, I didn’t expect any response from any fish at all. However, when I was maneuvering one of Guppy Lure’s pencil poppers, a sharp pop sound, which only a predatory fish could make, was heard. Not just once but even twice. I got so surprised that I shrieked each time. Tourists behind me didn’t realize what just happened. Shinjiko Sunset Theater opens tomorrow evening, too. I hope a real miracle would happen on Sunday. If you are around and free, come see me perform at the world’s biggest theater.
(「世界最大の劇場」と言われる宍道湖サンセットシアターが、今週末、宍道湖でオープンしています。宍道湖の夕日コンシェルジュさんに関する私のインタビュー記事は、コンシェルジュさん自身にも刺激を与えたようです。宍道湖サンセットシアターは、彼女が以前に発案し、一度実施した実験的な企画です。それが今週末、戻ってきたのです。私は少し忙しかったのですが、夕日ショーのスターになるために、シアターに行かざるを得ませんでした。私は、単に釣りのパフォーマンスをするつもりでした。私の唯一の目的は、観光客にちょっとした楽しみを与えることでした。つまり、魚からの反応は全く期待していなかったのです。しかし、グッピールアーのペンシル・ポッパーを操作している時、肉食魚にしか出せない鋭いポップ音が鳴り響いたのです。一度だけではなく、二度も。そのたび、私は驚きのあまり金切り声を上げましたが、私の後ろにいた観光客は何が起こったのか気づいていませんでした。宍道湖サンセットシアターは、明日の夕方もオープンします。日曜日、本当の奇跡が起こることを願うばかりです。もしもお近くにいらしてお暇でしたら、世界最大の劇場での私のパフォーマンスを観に来てくださいね。)

No comments:

Post a Comment