About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Oct 18, 2023

(No. 1131) Frightening Big Frog at Safuki-bana in Nonami (野波のサフキ鼻にて恐怖の巨大蛙)





Nothing seemed to have changed since my last fishing at Safuki-bana except for the increased number of super tiny baitfish. Every lure of mine frightened them so much that they got desperate to run away as fast as possible, making ripples on the surface. Poor baitfish... They don’t have a big brain to understand the simple fact that my lures are not predatory fish but just harmless plastic objects. Because no big fish seemed around, I quit today’s fishing earlier than usual. On my way back to my car, I found a huge frog lurking between rocks. It frightened me so much that I almost slipped. I have never seen such a huge frog. While trying not to provoke the frog, I ran away for my life.
(超小型のベイトフィッシュ(大きな魚の餌となる小魚)の数が増えたことを除けば、前回のサフキ鼻での釣行から何も変わっていないように見えました。ベイトフィッシュは、私のルアーが怖くて、できるだけ早く逃げようと必死になり、水面に波紋を立てるのでした。哀れな小魚たち...。彼らの脳みそは小さいため、私のルアーは無害なプラスチックの物体に過ぎず、捕食性の魚ではないという単純な事実を理解できないのです。大きな魚はいなさそうなので、今日はいつもより早めに納竿しました。車に戻る途中、岩の間に大きな蛙が潜んでいて、恐ろしかったです。私は滑りそうになりました。あんなに大きな蛙は見たことがありません。蛙を刺激しないように努めながら、命からがら逃げました。)

No comments:

Post a Comment