About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Nov 20, 2022

(No. 1024) U.S.-Japan Lure Battle at Safuki-bana in Nonami (野波のサフキ鼻にて日米ルアー決戦)




The 2022 FIFA World Cup is about to begin. This is a report on another similarly international and competitive battle that began this morning at Safuki-bana in Nonami. Because there were multiple cars already at the parking space for Saruwatari, going to Safuki-bana was the only option left for me. There was another car at the Safuki-bana parking space too, but I didn’t mind and started trekking down toward Safuki-bana. The car was T-san's. He is one of my fishing buddies, whom I occasionally see in Nonami. As soon as I reached Safuki-bana, I challenged T-san to a Japan-U.S. lure duel. He said his lures were only Japanese. Mine were American, of course. Before the battle began, I showed him how to go beyond Safuki-bana. In order to do so, the sea has to be calm enough and you need some athleticism. The battle kicked off about 7:30 a.m. T-san was standing at Safuki-bana, and I was at a spot beyond it. We fought fiercely until about 8:30 a.m. Our battle ended in a draw. Please don’t ask the score.
(2022年FIFAワールドカップが始まろうとしています。本稿は、今朝、野波のサフキ鼻で始まった、同じように国際的で拮抗した戦いについての報告です。猿渡の駐車場にはすでに複数の車が駐められていたので、サフキ鼻に行くしか選択肢は残っていませんでした。サフキ鼻の駐車場にも車が一台あったのですが、私は気にせず、サフキ鼻に向かう小道を降り始めました。その車はTさんのものだったのです。彼は、野波で時々出会う釣り友達の一人です。サフキ鼻に着くや否や、私はTさんに日米ルアー対決を挑みました。彼は自分のルアーは日本製だと言いました。私のルアーは当然、アメリカンです。戦いの火蓋が切って落とされる前に、Tさんにサフキ鼻の先に行く方法を教えてあげました。そうするためには、海が十分に穏やかでなければならず、また、ある程度の運動能力も必要です。Tさんはサフキ鼻に立ち、私はその先の場所に立ちました。我々は、8時半頃まで激闘を繰り広げましたが、結局、引き分けに終わりました。スコアは尋ねないでください。)

No comments:

Post a Comment