About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Nov 13, 2022

(No. 1022) Unexpected Bite and Incredible Feat at Kurauchi Bay (倉内湾にて意外なバイトと信じがたい偉業)









The weather forecast said that the sea was getting rough and the rain would start falling soon. So I decided to go to neither Safuki-bana nor Saruwatari in Nonami, both of which are serious fishing spots. I instead went to Kurauchi Bay this morning, which is a more casual fishing spot. A few surprises waited for me there. First I was surprised to see a lot of cigarette butts left there with a beer can and some plastic packages for fishing tackle. I decided to pick them up later and started throwing my lures anyway. I had expected to see a choppy rough water inside the bay and wondered I might catch a Japanese sea bass there, but actually the water was very calm. It was a bit disappointment.
(天気予報によると、海は荒れつつあり、また、じきに雨が降り出すとのことでした。そこで私は、本格的な釣り場である野波のサフキ鼻や猿渡に行くのはやめることにしました。代わりに今朝は、もっと気軽な釣り場である倉内湾に行きました。そこではいくつかの驚きが私を待っていました。まず驚いたのは、タバコの吸殻が、缶ビールや釣具のプラスチック・パッケージと一緒に、たくさん放置されていたことです。私は、後で拾おうと思い、とりあえずルアーを投げ始めました。きっと湾の中は波立っていてスズキが釣れるのではないかと想定していましたが、実際には海はとても穏やかでした。ちょっと残念でした。)
When I was regretting not having gone to either Safuki-bana or Saruwatari, one fish attacked my Atom Atomizer twice in succession. Though the fish was not hooked, I got pleasantly surprised. Then I found one of cigarette butts floating on the surface. The wind must have blown it away, and I regretted not having cleaned up the litter as soon as I found them. I threw the Super Strike Zig Zag, one of my favorite lures, at the floating cigarette butt. I didn’t think I was able to catch it. It was more like a gesture intended for the deity of fishing. However, to my surprise, my Zig Zag miraculously caught the cigarette butt and brought it to me. The lure held it firmly in its mouse. I patted my Zig Zag as if it had been my lovely dog with which I had played fetch.
(サフキ鼻や猿渡に行かなかったことを悔やんでいた時、1匹の魚が2回続けてアトム・アトマイザーに襲いかかりました。魚は針にかかりませんでしたが、私は嬉しい驚きを感じました。その時、水面にタバコの吸殻が浮いているのを見つけたのです。風で飛ばされたのでしょう。ゴミを見つけた時にすぐに拾わなかったことを、私は後悔しました。私はその浮いた吸殻に向かって、お気に入りのルアーの一つ、スーパーストライク・ジグザグを投げました。まさか、吸殻を回収できるわけがないと思っていました。その行為はむしろ、釣りの神様に向けたジェスチャーのようなものだったのです。ところがなんと、私のジグザグは奇跡的に吸殻をキャッチして、戻ってきたのです。吸殻をしっかりと口にくわえていました。私は、投げたものをくわえて戻ってきた愛犬であるかのように、ジグザグをなでてあげました。)

No comments:

Post a Comment