About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Nov 9, 2022

(No. 1018) Teased by Boils at Saruwatari in Nonami (野波の猿渡にてナブラに焦らされる)






The parking space for Saruwatari was empty this morning. Although I had already bought an offering (a canned coffee) to the small jizo (a stone statue in the form of a Buddhist monk) standing by the parking space for Safuki-bana, I decided to try Saruwatari today. There were moderate swells around the fishing spot, and no bubbles on the surface. Boils soon started to appear on the surface. They were always merely a few meters away from my casting distance. My lures couldn’t reach any one of the boils. I got tired and decided to call it a day. However, as soon as I decided so, some boils appeared within my casting distance. I started throwing my lures again. Then the boils disappeared. I decided to leave, but when I was about to leave, another boil appeared. It was easily within the reach of my lures. So I started throwing my lures again, but nothing happened. So I finally decided to go home, but another boil came up…. I was not sure how many times I repeated it. I was completely ridiculed by the fish.
(今朝、猿渡の駐車場は空いていました。サフキ鼻の駐車場の脇に立つ小さなお地蔵さんへのお供え物(缶コーヒー)を既に買っていた私でしたが、今日は猿渡を試すことにしました。釣り場の周囲には、適度なうねりがあり、水面に泡は出ていませんでした。まもなく水面にナブラが立ちました。ナブラは、いつも必ず、私のルアーが届く距離の数メートル先にあるのでした。私のルアーはナブラに届かないのです。私は疲れてしまい、今日はもう納竿しようと思いました。しかし、私がそう思った瞬間、いくつかのナブラが、私のルアーが届く範囲に立ったのでした。私は再び、ルアーを投げ始めました。すると、ナブラは消えました。だから、ついに私は釣り場を離れることにしましたが、そうしようとした瞬間、別のナブラが立ったのです。そのナブラは、余裕で私のルアーが届く範囲にありました。私はまたルアーを投げ始めたものの、何も起きません。そこでようやく私は、家に帰ることにしたのですが、するとまた別のナブラが…。どれだけこれを繰り返したことでしょう。魚たちに完全に馬鹿にされました。)

No comments:

Post a Comment