About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Dec 15, 2023

(No. 1153) No Fish at Senjojiki in Mitsu (御津の千畳敷にて釣果なし)




I took advantage of a brief calm moment this morning before the sea got rough. Due to the limited time frame, I gave up going to Saruwatari or Safuki-bana in Nonami. I chose Senjojiki in Mitsu because from Senjojiki I could retreat to my car more easily and quickly. The waves were getting higher, and I hoped a Japanese sea bass or an amberjack would snatch my lure, but nothing happened.
(今朝は、海が荒れる前の、短い穏やかな一瞬を有効利用しました。時間が限られていたので、野波の猿渡やサフキ鼻に行くのは諦めました。御津の千畳敷を選んだのは、そこからだと、より簡単に素早く、車に戻れるからです。波は高さを増していき、スズキか青物がルアーをひったくるのではないかと期待しましたが、何も起きませんでした。)

No comments:

Post a Comment