About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Dec 6, 2023

(No. 1151) No Fish at Safuki-bana in Nonami (野波のサフキ鼻にて釣果なし)





One of the local newspapers recently reported that the catch of bonito in the Sea of Japan was unusually large this year and the culprit might be unusually high water temperature. The bonito has been traditionally considered as the fish in the Pacific Ocean, not the Sea of Japan, but now it seems changing. And I wonder if the increase in the number of bonito has something to do with the potential decrease in the number of yellowtail amberjack. This might be just me, but I am feeling the yellowtail amberjack vanishing from the Sea of Japan. 
(地元の新聞の一つが最近、今年の日本海のカツオの漁獲量は異常に多く、その原因は水温の異常な高さかもしれないと報じました。伝統的にカツオは、日本海ではなく、太平洋を泳ぐ魚だと考えられてきましたが、今ではそれも、変わりつつあるようです。そして、カツオの増加は、ヒラマサの減少の可能性と関係があるのだろうかと、私は考えています。私だけかもしれませんが、日本海からヒラマサの姿が消えつつあるような気がするのです。)

No comments:

Post a Comment