About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Dec 30, 2023

(No. 1156) Only Two Fish a Year But I Like It. (1年で2匹しか釣れないが、それが好きなのさ)




While writing down the title of today’s post, I was singing one of the Rolling Stones hits. Today’s fishing is my last in 2023. Thank you for reading my blog this year. This morning I tried to catch some nice fish at the nameless spot beyond Safuki-bana in Nonami. I kept throwing my favorite lures toward the vast horizon while occasionally nodding at a small fishing boat cruising in front of me. I enjoyed it a lot, but nothing happened to my lures. When I got back home, I looked over all of my posts in 2023 and realized a stunning fact that I caught only two fish this year.
(今日の投稿のタイトルを書きながら、私はローリング・ストーンズのヒット曲を歌っていました。今日の釣りが、2023年最後の釣りになります。今年も私のブログを読んでいただき、ありがとうございました。今朝は、野波のサフキ鼻を越えたところにある名もなき釣り場で、良い魚を狙いました。目の前を航行する小型漁船に時折会釈しながら、広大な水平線に向かってお気に入りのルアーを投げ続けたのです。とても楽しかったのですが、私のルアーには何も起きませんでした。家に帰って2023年の投稿をざっと見直したところ、今年はたったの2匹しか釣っていないという驚くべき事実に気づきました。)
The first one was a Japanese sea bass in Lake Shinji on May 6, and the second one was a young Japanese amberjack in Mitsu on November 10. Am I still able to call this blog a “fishing blog”? I wonder what’s the biggest culprit of this year’s poor catch. What or who should I blame? American lures? Climate change? Or myself? Probably, myself. Anyway, as Mick Jagger sings, “I know it’s only rock 'n' roll but I like it,” I know it’s only two fish but I like it.
(1匹目は5月6日、宍道湖のスズキ、2匹目は11月10日、御津のワカナ(若いブリ)です。それでも私は、このブログを「釣りブログ」と呼んでいいのでしょうか? 今年の不漁の最大の原因は、何なのでしょう? 私は、何を、あるいは誰を責めるべきなのでしょうか? アメリカのルアー? 気候変動? それとも私自身? おそらく、私自身でしょう。ともかく、「ただのロックンロールだということは分かっているが、それが好きなんだよ」とミック・ジャガーが歌うように、たったの2匹しか釣れなかったことは分かっていますが、私はそれが好きなのです。)

No comments:

Post a Comment