About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Nov 3, 2023

(No. 1138) No Fish at Saruwatari in Nonami (野波の猿渡にて釣果なし)





Because I was indecisive about where to go fishing this morning, I wasted some precious golden time. When I reached Saruwatari, it was already after 7 a.m., but the sea was still full of life. There were plenty of baitfish. Boils appeared several times within my casting distance. Just below where I was standing, some unidentified big fish were swimming around (although they seemed not interested in my lures). I felt the yellowtail amberjack would hit my lures at any moment. I stayed there much later than usual, until almost 10 a.m., but nothing happened. The big predatory fish might not have yet arrived.
(今朝は、どこに行こうか迷ったせいで、貴重なゴールデンタイムを無駄にしてしまいました。猿渡に到着した時は、既に午前7時を過ぎていましたが、それでも海はとても活気に溢れていました。ベイトフィッシュ(大きな魚の餌となる小魚)がたくさんいました。ルアーが届く範囲内に何度かナブラが立ちました。私が立っている場所のすぐ下で、正体不明の大きな魚が泳ぎ回っていました(私のルアーには興味がないようでしたが)。今にもヒラマサが、ルアーにヒットしそうな予感がしました。いつもよりかなり遅く、午前10時近くまでそこにいましたが、何も起こりませんでした。大きな捕食魚は、まだやって来ていないのかもしれません。)

No comments:

Post a Comment