About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Nov 15, 2023

(No. 1143) Missed Amberjack at Saruwatari in Nonami (野波の猿渡にて青物を逃がす)





The amberjacks seemed to have arrived at the shore of Shimane Peninsula. I had to work past midnight yesterday and couldn’t wake up early this morning. When I arrived at Saruwatari, it was already 10 a.m. However, the sea was promisingly choppy, and I felt a big strike could happen at any moment. Such hunch rarely materialize in my case, but today it actually happened. When I was using the Tady AA lure, a powerful fish hit it. The fish pulled very hard and tried to go to the bottom of the sea. At the third or fourth time the fish tried to dive for cover at the bottom, my barbless single hook came off. It might be a medium-sized yellowtail amberjack.
(青物が島根半島沿岸に到着したようです。昨日は真夜中過ぎまで仕事をしなければならなかったので、今朝は早起きができませんでした。猿渡に到着した時には、すでに午前10時を回っていました。しかし、海は良さそうな感じで波立っていて、いつ大きなストライクがあってもおかしくないように感じました。私の場合、そのような予感が現実になることはほとんどないのですが、今日は、それが実際に起きました。テイディのAAルアーを使っていたとき、強力な魚がヒットしました。魚はとても強く引き、海底に向かおうとしました。魚が根に隠れようとして潜ろうとした3、4回目に、私のバーブレス・シングルフックが外れてしまいました。中型のヒラマサだったかもしれません。)

No comments:

Post a Comment