About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Nov 10, 2023

(No. 1142) Young Japanese Amberjack at Senjojiki in Mitsu (御津の千畳敷にてワカナ)






The weather forecast said yesterday that it would have started raining by daybreak. However, when I woke up around 7 a.m. this morning I found it was not raining. According to the unreliable forecast, it would start raining around 10 a.m. So I decided to take advantage of that no-rain short period. I had to choose a fishing spot from which I could retreat as soon as possible because anyway the rain was imminent. So I chose Senjojiki in Mitsu. It would take less than several minutes to go back to my car from even the tip of Senjojiki. The sea was moderately choppy, and the swell was unexpectedly powerful. Although I didn’t see any baitfish, I managed to catch a young Japanese amberjack on my Tady TLC lure.
(昨日の天気予報では、夜明けまでには雨が降り始めるだろうとのことでした。しかし、朝7時頃に目が覚めてみると、雨は降っていなかったのです。当てにならない天気予報によれば、雨は午前10時頃から降り始めるとのことだったので、雨が降らないその短い時間を利用することにしました。ともかく雨は迫ってきているので、できるだけ早く撤退できる釣り場を選ばねばなりませんでした。そこで御津の千畳敷を選びました。千畳敷の先端からでも、車に戻るのに数分もかかりません。海は適度に波立っており、うねりは、思いの外、迫力があるのでした。ベイトフィッシュ(大きな魚の餌となる小魚)は見えませんでしたが、テイディのTLCルアーでワカナ(若いブリ)が釣れました。)

No comments:

Post a Comment