About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Jun 25, 2023

(No. 1095) Sweet Fruit, and No Fish at beyond Safuki-bana in Nonami (甘い果実、そして野波のサフキ鼻を越えたところで釣果なし)






The end of June is approaching, and the heatstroke warning is already familiar. If you stay at Safuki-bana in Nonami too long, like until 9 a.m., you might suffer heatstroke in the woods on your way back to your car. I stayed at Safuki-bana until 8 a.m. this morning. I didn’t suffer anything in the woods, but I got a little bit more tired today than usual. I found small bright red fruits in the summer grasses. First, I thought they were wild strawberries, but I remembered I hadn’t seen them for some time. The season of wild strawberries seemed already over. So what were those beautiful red fruits? I was not sure, but I picked and threw a few of them into my mouth. The sweet and sour taste cheered me up. A quick Google search would tell me what kind of fruit it is, but I decided to leave it unknown. I didn’t eat too many of them because I knew those fruits were for wild animals who would help the spreading of the seeds in the woods. Unfortunately, I, as a civilized human being, use a modern toilet, which would destroy the seeds in my waste. So I pondered. I ate wild fruits, so I probably should take a shit in the wild, right?
(6月も終わりに近づき、熱中症警報がすっかりおなじみになっています。野波のサフキ鼻に長く留まりすぎると、例えば午前9時まで留まったりすると、車に戻る途中の林の中で、熱中症になる可能性があります。今朝の私は午前8時まで留まりました。林の中で苦しくなったりはしませんでしたが、今日は、いつもより少し疲れていることに気づきました。夏草の中に、赤い輝きの小さな実を見つけました。最初は野イチゴかと思いましたが、野イチゴはしばらく見ていません。野イチゴの季節はもう終わったようです。では、この美しい赤い果実は何なのでしょうか? よくわかりませんでしたが、いくつか摘んで、口に放り込みました。甘酸っぱい味が私を元気づけてくれました。Googleで検索すれば、なんという果物か分かるわけですが、不明のままにしておくことにしました。これらの果物は、林の中で果物の種をばらまいてくれる野生動物のためのものであると知っていたので、私はあんまりたくさん食べませんでした。あいにく私は、文明化された人間であり、近代的なトイレを使用しているため、排泄物に含まれる種子は破壊されてしまうでしょう。そこで私は、林の中で考え込んだのです。野生の果物を食べたんだから、やはり野糞すべきなんだよね?)

No comments:

Post a Comment