About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Jun 24, 2023

(No. 1094) No Fish at Uomidaishita, Taka-hana, and Sakitaka-hana in Sanami (佐波の魚見台下、高鼻、先高鼻にて釣果なし)



I was standing at the parking space for Safuki-bana in Nonami this early morning. Carefully watching how the ocean swells were rising and falling. I was indecisive for a while but in the end decided not to walk down to Safuki-bana. Safety always comes first. I instead went to Sanami Harbor to try three rocky shores beyond the harbor. The first one was Uomidaishita. It was rather deep inside the bay, so the water around it was not choppy, and there was no fish at all. The second one was Taka-hana, which was closer to the open sea. The water got choppy. The Japanese sea bass love the rough water, so my anticipations got raised, but there was no fish at all again. The third one was Sakitaka-hana, which lied at the mouth of the bay. The water got rougher, and my anticipations got raised again, remained high for a while, and gradually fell down.
(早朝、私は野波のサフキ鼻の駐車スペースに立っていました。海のうねりがどのように上がり下がりしているかを注意深く見ていたのです。しばらく迷っていた私でしたが、結局、サフキ鼻に降りていくのはやめました。常に安全第一です。私は佐波港へ行き、港の先にある3つの磯を試しました。最初は魚見台下です。湾のだいぶん内側なので、海は荒れておらず、何も釣れませんでした。2つ目は、外海により近い高鼻です。波が高くなりました。スズキは荒波を好みますので、私の期待は高まりましたが、やはり何も釣れません。3つ目は、湾口に位置する先高鼻です。海はさらに荒れ、私の期待は再び高まり、しばらくは高いままでしたが、次第に弱まっていきました。)

No comments:

Post a Comment