About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Jun 21, 2023

(No. 1093) No Fish at Lake Shinji (宍道湖にて釣果なし)



The weather forecast said it would keep raining all day, but the rain stopped before 1 p.m. So I went to Lake Shinji. Today I used my Newell G332-F conventional reel for the first time in about a month. I had been using a spinning reel in order to move the American pencil poppers effectively, but I had not caught any fish since May 6, so I brought in a different tackle for a change. Throwing my Roberts Ranger, I got impressed again how far the lure could go when using the conventional reel. Although I got skunked again, I enjoyed a nice chat with one young lure angler on the shore. He said he was on a business trip. So I gave him some local tips on fishing at Lake Shinji. Shortly afterward I noticed his rod bending nicely. He caught a Japanese sea bass. I got proud because I felt like I had helped him catch the nice one.
(天気予報では一日中雨が降り続くとのことでしたが、午後1時前には雨は止みました。そこで私は、宍道湖に行ってきました。今日は、約1カ月ぶりにニューウェルG332-F両軸リールを使ってみました。アメリカのペンシル・ポッパーを効果的に動かすためにスピニングリールを使い続けていたものの、5月6日以降、全く魚が釣れていないので、気分転換に違うタックルを持ち込んだのです。ロバーツのレンジャーを投げながら、両軸リールを使うとこんなにも遠くまでルアーが飛ぶのかと、改めて感心しました。またしてもボウズだったものの、岸辺で一人の若いルアー釣り師と楽しいおしゃべりをしました。出張中なのだそうです。そこで、宍道湖での釣りのコツを教えてあげました。その後すぐに、彼の竿がいい具合に曲がっているのに気がつきました。スズキが釣れたのでした。私も手伝ってあげたような気がして、誇らしくなりました。)

No comments:

Post a Comment