About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Jun 9, 2023

(No. 1089) No Fish at Maruiwa in Owashi and at Lake Shinji (大芦の丸岩そして宍道湖にて釣果なし)




Suddenly I got too busy. Translation assignments that I can’t reject keep coming. Though, I have been able to go fishing. I just didn’t have enough time to write a piece for this blog. Yesterday I fished at Maruiwa in Owashi, and today I went to Lake Shinji a few times. It was as if all fish in this world became extinct.
(急に忙しくなってしまいました。断り切れない翻訳案件が続々やってきます。とはいえ、釣りには行けているのです。ただ、このブログの記事を書くほどの時間はありませんでした。昨日は大芦の丸岩で、今日は宍道湖で何度か釣りをしました。まるで、この世の全ての魚が絶滅したかのようでした。)

No comments:

Post a Comment