About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Jun 17, 2023

(No. 1091) First Swimming in 2023 and Practice for Going over Safuki-bana in Nonami (2023年の初泳ぎと、野波のサフキ鼻を越えて行くための練習)






The sea around Safuki-bana was quiet. There was no baitfish or predatory fish this morning, but I didn’t get bored because I jumped into the sea. It was my first swimming in this year. The water was a bit colder than I had anticipated but was refreshing. Nothing ever happened to my lures, so I quit fishing and instead practiced going over Safuki-bana. If you would like to go over the spot designated as “Safuki-bana” in the very useful “Sanin Fishing Spot Guidebook,” you have to climb down the cliff on the east of it, cross the ragged crack, and climb up the opposite cliff. It’s not an easy task. I went back and forth over the crack in order to learn the safest steps, such as where to put my which foot and where to hold with my which hand.
(サフキ鼻周辺の海は静かでした。今朝はベイトフィッシュ(大きな魚の餌となる小魚)も捕食魚もいませんでしたが、海に飛び込んだので、退屈はしませんでした。今年の初泳ぎです。海水は思ったより冷たかったものの、爽快でした。私のルアーにはずっと何も起きないので、釣りはやめて、サフキ鼻を越えて行く練習をしました。とても役に立つ『山陰の釣り場総覧』において「サフキ鼻」と記されている地点を越えて行きたい場合、その東側の崖を下り、ゴツゴツした亀裂を渡り、 反対側の崖を登る必要があります。それは簡単なことではありません。どちらの足をどこに置いて、どちらの手でどこをつかめばよいか、最も安全な手順を覚えるため、亀裂の上を行ったり来たりしました。)

No comments:

Post a Comment