About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Jul 21, 2021

(No. 801) No Fish at Senjojiki in Mitsu (御津の千畳敷にて釣果なし)




The temperature remained so hot that I drove to Mitsu again this afternoon. I planned to fish and swim around Uomiyama, but I found a few schoolchildren swimming around the area when I arrived. I didn’t like to ruin their pleasure. So I drove to Senjojiki. Fortunately, there was no one at Senjojiki. I had the large area all to my self. Complete monopoly. I enjoyed swimming, and then tried to catch some fish. Unfortunately, the sea was as empty as Senjojiki.
(気温が高いままなので、今日の午後も御津まで行ってきました。魚見山周辺で釣りや水泳をするつもりでしたが、到着してみると小学生が数人泳いでいたのでした。彼らの楽しみの邪魔はしたくありませんでした。そこで私は千畳敷に向かったのです。幸いなことに、千畳敷には誰もいませんでした。広い場所がぜんぶ私のものです。完全な独占です。私は海水浴を楽しみ、その後、魚を釣ろうとしました。生憎なことに、海は、千畳敷と同じように空っぽでした。)

No comments:

Post a Comment