About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Mar 15, 2021

(No. 731) No Fish at Saruwatari in Nonami (野波の猿渡にて釣果なし)




Last time when I tried Saruwatari in Nonami, I felt some ropes along the path toward the spot too tight. This morning I did not feel so. Someone must have loosened them, or the ropes must have come loose spontaneously. It was a minor change, but I felt happy. In addition, I heard the dog-like sound of Tago frog along the brook. It’s a harbinger of Spring. So I got psyched up. I felt ready for catching big fish. The moderate swell seemed to churn the water around Saruwatari. It looked good, but might have been still too early. No fish responded to my lures.
前回、野波の猿渡を試した時、釣り場に続く小道沿いのロープ数本が、きつく張られ過ぎているように感じました。今朝は、そんな感じはしませんでした。きっと誰かが緩めたか、あるいはロープが自然に緩んだのでしょう。些細な変化でしたが、私は嬉しくなりました。加えて、タゴガエルのあげる犬のような鳴き声が、小川沿いに聞こえました。春の到来を告げる音です。気合が入りました。大きな魚を釣る態勢が整った気がしました。猿渡周辺は、適度なうねりがあり、水がかき混ぜられているようでした。良さそうに見えましたが、やはりまだ時期尚早だったのかもしれません。私のルアーに反応はありませんでした。)

No comments:

Post a Comment