About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Mar 3, 2021

(No. 727) No Fish around Omisaki Bridge (大海崎橋にて釣果なし)



This afternoon I drove to Omisaki Bridge, which lies in the western shore of Lake Nakaumi. I knew it was too early for me to catch a big Japanese sea bass around the bridge on my big plugs, but I just wanted to throw my lures as usual. There were three bait fishermen when I arrived at the bridge about 4 p.m. One of the fishermen said to me, “No lure fishermen hasn’t caught the fish this season. Even though I saw twelve of them the other day.” Although I was not disappointed with the info at all, I courteously replied to him, “Oh. That’s a bummer.” As usual, I was able to be happy just to throw my lures. 
(今日の午後は、中海の西岸に位置する大海崎橋に行きました。大きなプラグで大きなスズキを釣るにはまだ時期が早過ぎると承知していましたが、例によって私は、ただルアーを投げたかっただけなのです。午後4時頃に橋に到着してみると、3人のエサ釣り師の姿がありました。そのうちの一人が私に言いました。「ルアーの人にはなんだい釣れちょらんよ。こないだなんか12人もルアーを投げちょったに」。その情報を耳にしても決して失望したわけではないのですが、「ああ、それは残念」と私は礼儀正しく言いました。いつものように私は、ルアーを投げるだけで幸せになれたのです。)

No comments:

Post a Comment