About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Mar 18, 2021

(No. 732) No Fish at Saruwatari in Nonami (野波の猿渡にて釣果なし)



I went to Saruwatari in Nonami this morning. I expected I would feel the arrival of Spring closer than I had felt last time. Indeed, the dog-like sound had become slightly larger, and I felt the number of Tago frogs had slightly increased. However, when I reached Saruwatari, I felt as if the Winter had come back with a vengeance. The chilly crosswind kept blowing, sapping me of my temperature and energy.
(今朝は、野波の猿渡へ行きました。前回よりも、春の到来をさらに間近に感じられるだろうと考えていました。たしかに、犬のような鳴き声はかすかに大きくなり、タゴガエルの数がかすかに増えたように感じられました。しかし猿渡に到着してみると、猛烈な勢いで冬が舞い戻ってきたかのようでした。冷たい横風が吹き続け、私の体温とエネルギーを奪っていくのでした。)

No comments:

Post a Comment