About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Mar 27, 2021

(No. 737) No Fish at Nagasaki-bana in Mitsu (御津の長崎鼻にて釣果なし)




This morning I started throwing my lures about 7 a.m. from the tip of Nagasaki-bana in Mitsu. The sea was so calm, and there were no bait fish as far as I could see. There were no birds, either. Everything was so quiet that I couldn’t feel I would catch any fish. However, when 30 minutes or so had passed since I began fishing, a strong wind suddenly started blowing from the south and improved my casting distance significantly. I felt I might catch some fish soon thanks to the sudden change, but the wind stopped as suddenly as it started, and nothing exciting happened when the strong wind was blowing.
(今朝は、午前7時頃、御津の長崎鼻の先端からルアーを投げ始めました。海はとても穏やかで、目の届く範囲にベイトフィッシュ(大きな魚の餌となる小魚)の姿はありませんでした。鳥の姿もありません。すべてがとても静かなので、魚が釣れそうな気はしませんでした。しかし、釣りを開始してから30分ほどたった時、突然、強い南風が吹き始め、私のルアーの飛距離は著しく伸びたのでした。この突然の変化のおかげで、すぐに何か釣れるかもしれないと感じたのですが、風は、吹き始めた時と同様に、突然やんでしまい、そして、強風が吹いている間も、何も面白いことは起きませんでした。)

No comments:

Post a Comment