About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Mar 14, 2021

(No. 730) No Fish at Niregi-no-hato in Owashi Harbor (大芦港の楡木の波止にて釣果なし)

It was getting warmer. This morning I felt Spring was just around the corner, or it might have been just my wishful thinking. When I arrived at Niregi-no-hato in Owashi Harbor this morning, there was only one fisherman. He threw bait toward the inside of harbor. Everything seemed slow, and my expectations waned. I threw my lures toward the outside of harbor. The wind was still cold, and the sea was so quiet.
(暖かくなりつつありました。今朝の私は、春がもうすぐそこまで来ているように感じたのですが、それはもしかすると、私の希望的観測に過ぎなかったのかもしれません。大芦港の楡木の波止に着いた時、ただ一人の釣り人の姿がありました。彼は港の内側に向けてエサ釣りをしていました。すべてが低調な感じで、私の期待はしぼみました。私は港の外側に向けてルアーを投げました。風は依然冷たく、海はとても静かでした。)

No comments:

Post a Comment