About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Mar 22, 2021

(No. 735) No Fish around Omisaki Bridge (大海崎橋にて釣果なし)



The Shimane Peninsula is sandwiched between the Lake Nakaumi/Shinji water system and the Sea of Japan. If you live in the peninsula, you have easy access to a variety of waters, ranging from freshwater, through brackish water, to saltwater. If you are a fisherman living in the peninsula, you are very fortunate. I believe that we, fishermen in the peninsula, should be thankful to the geographical conditions. This morning I went to Omisaki Bridge for the Japanese sea bass. Instead of catching the fish, I caught plastic bottles and a can. Some fishermen might not have been thankful to the blessings of nature.
(島根半島は、宍道湖/中海水系と日本海に挟まれています。もしもあなたが半島に住んでいるのであれば、真水から汽水、そして海水までの、多種多種な水圏に容易にアクセスできます。もしもあなたが半島に住む釣り人であれば、あなたは非常に幸運なのです。私は思うのですが、島根半島の釣り人である私たちは、その地理的特長に感謝すべきです。今朝、私はスズキを狙って、大海崎橋に行きました。魚は釣れなかったものの、ペットボトルと空き缶を拾いました。どうやら、自然の恵みに感謝していない釣り人がいるようです。)

No comments:

Post a Comment