About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Mar 25, 2021

(No. 736) No Fish but Old Fanta Glass Bottle at Saruwatari in Nonami (野波の猿渡にて釣果なしも古いファンタのガラス瓶)




The weather was fine, and the sea was calm. No birds were hovering above the water, and no fish responded to my lures. In other words, it was one of those days, as usual. After throwing my lures in vain for one hour and a half, I quit it. Regarding fishing at Saruwatari this morning, no fact deserved special mention. However, on my way back to the parking space, I found an old Fanta bottle on the path at the area between the shore and the woods, where a variety of garbages were accumulated. The bottle was just there. It was as if someone had placed it purposefully on the path.
(天気は良く、そして海は穏やかでした。水上を旋回する鳥の姿はなく、私のルアーに反応する魚はいません。言い換えるならば、いつも通りの、さえない日でした。1時間半ほど無駄にルアーを投げた後、私は納竿しました。猿渡での今朝の釣りに関して、特記すべきことはありません。しかし、駐車スペースへ戻る途中、海岸と林の間、様々なゴミが溜まっているところの小道上に、古いファンタの瓶を見つけたのです。瓶は、ただ、そこにあったのでした。それはまるで、誰かによって意図的に、小道の上に置かれたかのようでした。)

No comments:

Post a Comment