About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Dec 23, 2019

(No. 529) No Fish but Continued Experiment at Maruiwa in Owashi (大芦の丸岩にて釣果なしも実験続行)



This morning I went to Maruiwa in Owashi and resumed my experiment with an old PENN conventional reel for casting and retrieving a large spinner originally designed for pike/muskie fishing in Sweden. I attached a sinker to one of the large spinners, so now it weighs 120 grams (4.25 oz.). The casting distance was satisfying, and retrieving it with a conventional reel was much easier than with a spinning reel. I hope someday I will catch a big longtooth grouper on one of the spinners.
(今朝は、大芦の丸岩に行き、もともとはスウェーデンでのパイク/マスキー釣り用に作られた巨大なスピナーを、PENNの古い両軸リールで投げて引くという実験を再開しました。巨大なスピナーの1つにオモリを付けたところ、重量が120グラムになりました。飛距離は満足のいくものでしたし、両軸リールを使って引くのは、スピニングリールを使うよりもずっと楽でした。いつの日か、このスピナーで大きなクエが釣れたらいいと思います。)

No comments:

Post a Comment