About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Dec 16, 2019

(No. 526) No Fish at Saruwatari in Nonami (野波の猿渡にて釣果なし)





Time flies. The year 2019 is going to end in 2 weeks. I wonder how many more times I can go fishing by the end of the year and whether I can catch a yellowtail amberjack in 2019. I was at Saruwatari in Nonami this morning. I used my favorite American lures, such as Roberts Ranger and Guppy Lure’s pencil popper. I had not caught the coveted fish on those lures and therefore I kept tenaciously using them. My tenacity has not yet paid off. Being peacefully calm, only the sea consoled me.
(光陰矢の如し。2019年も残すところあと2週間です。大晦日までにあと何回、釣りにいけるのだろうか、そして2019年中にヒラマサが釣れるのだろうか、と考えています。今朝は野波の猿渡にいました。ロバーツ・レンジャーやグッピールアーのペンシル・ポッパーなど、お気に入りのアメリカのルアーを使いました。憧れの魚、ヒラマサをそれらのルアーで釣ったことはありませんが、だからこそ私は辛抱強く、それらを使い続けているのです。私の辛抱強さは、まだ、実を結びません。のんびりと穏やかな海だけが、私を慰めてくれました。)

No comments:

Post a Comment