About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Dec 3, 2019

(No. 521) Still No Fish at between Ice Plant and Edabo in Etomo Harbor (恵曇港の製氷所と枝防の間にてやはり釣果なし)


As I reported earlier today, there was no boil in Etomo Harbor this morning. Mildly frustrated, I thought I might be able to see the boil in the afternoon because I had seen it yesterday afternoon. So this afternoon I went to Etomo Harbor again. A very strong wind was still blowing, and the sea outside the harbor remained rough. It was as cold as yesterday. I waited for the boil with perseverance, but the water inside the harbor remained quiet all along.
(本日既にお伝えした通り、今朝は恵曇港にナブラは立ちませんでした。少々欲求不満に陥った私は、ナブラは午後に立つのではないかと考えました。ナブラを見たのは昨日の午後だったからです。そこで今日の午後、私はまた恵曇港へ行ったのです。相変わらず強い風が吹いており、港の外の海は、荒れ続けていました。昨日と同様の寒さでした。私は不屈の忍耐でナブラを待ちましたが、港の内側の海はずっと静かなままでした。)

No comments:

Post a Comment