About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Dec 9, 2019

(No. 523) No Fish at Saruwatari in Nonami (野波の猿渡にて釣果なし)




It might have been some big fish. This morning I started casting my lures from Saruwatari in Nonami about 7 a.m. About 1 hour later I suddenly noticed that a small area of the surface was strangely wavy. The shape of the surface of the area looked different from the surrounding area. Something big seemed slowly moving below the surface. It was within my casting distance, so I made casts toward the area. The phenomenon lasted a few minutes. I kept casting my lures for a while after the mysterious wave disappeared. I waited for the phenomenon or any other interesting actions to happen again for one hour and a half, but the calmness of the sea was not broken any more.
(それは何か大きな魚であったのかもしれません。今朝の私は、午前7時頃から、野波の猿渡でルアーを投げ始めました。約1時間後、海面の小さな一画が奇妙な具合に揺れていることに、私は突然、気づきました。その一画の水面の形状は、周囲の形状とは異なっているように見えました。水面下を何か大きなものがゆっくり動いているようです。ルアーが届く範囲にありましたので、その一画に向けて、私はルアーを投げました。その現象は、数分間、続きました。奇妙な波が消えてしまってからも、私はしばらくルアーを投げ続けました。その現象、あるいは何か他の面白い動きがまた起きるのではないかと、1時間半ほど待ちましたが、海の静けさが破られることは、もうありませんでした。)

No comments:

Post a Comment