About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Aug 31, 2019

(No. 478) Missed Needlefish at Saruwatari in Nonami (野波の猿渡にてダツを逃す)





There might be plenty of big needlefish swimming along the shore of the Shimane Peninsula now. I arrived at Saruwatari in Nonami about 6 a.m. today, and as soon as I made today’s first cast and started retrieving the Gator Casting Spoon, a needlefish was hooked. A few seconds later, the fish jumped out of the water and shook its head. The hook of the lure easily came out. Other than that, all of my lures failed to draw another strike until I left the fishing spot about 9 a.m.
(島根半島の沿岸を、今、大型のダツがたくさん泳いでいるのかもしれません。今日は、午前6時に野波の猿渡に到着し、第一投をしてゲーター・キャスティング・スプーンを引き始めるやいなや、ダツがかかったのでした。数秒後、その魚は水面から躍り上がり、頭を振りました。すると、ルアーの針は簡単に抜けてしまいました。これを除けば、釣り場を午前9時頃に離れるまでの間、どのルアーを使っても、二度とストライクは起きませんでした。)

No comments:

Post a Comment