About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Aug 18, 2019

(No. 474) Baby Barracuda at Saruwatari in Nonami (野波の猿渡にて小さなカマス)





This morning I felt I did not want to get very tired. That’s why I drove to Maruiwa in Owashi first. The access to Maruiwa from its nearby parking space is easier, and you cannot get very tired. However, when I arrived at the parking space about 6 a.m., there was a car already parked. It was very likely that Maruiwa was occupied. So I changed my mind. I also had to give up trying not to get very tired. I drove to Saruwatari in Nonami. The access to Saruwatari is much harder than that to Maruiwa. I aimed to catch a big yellowtail amberjack there, but no big fish attacked my lures. I just caught two baby barracudas on my Hopkins Shorty (2.25 oz.). If you use a smaller metal jig, I am sure you will catch more of them.
(今朝は、へとへとに疲れるのは避けたいと思ったのでした。なので最初に、大芦の丸岩へと向かいました。丸岩は、最寄りの駐車スペースからのアクセスが比較的容易なので、ひどく疲れることはないのです。しかし駐車スペースに到着してみると、既に1台の車が残されていました。丸岩には先客のいる可能性が高そうです。私は考えを変えました。へとへとに疲れないように務めるのも、あきらめざるを得ませんでした。私は野波の猿渡へと向かったのです。猿渡へのアクセスは、丸岩へのアクセスよりもずっと大変です。私は大型のヒラマサを狙いましたが、小さなカマスが2尾、ホプキンス・ショーティー(2.25 oz.)で釣れただけでした。小さなメタルジグを使えば、もっと釣れると思います。)

No comments:

Post a Comment