About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Aug 12, 2019

(No. 472) Seeking Swedish Lure at Nazuna in Kataku (片句のナズナにてスウェーデンのルアーを探して)




After writing the previous post and waiting for the blazing sunshine to weaken, I returned to Nazuna in Kataku about 5 p.m and started a search for my Holme Baits Linestrecther Jerk. For me, it was a precious lure that went missing. For people in Kataku, it was just a piece of garbage that was thrown away by a fisherman. I am a proud fisherman who never litter. I searched for the lure carefully but could not find it. I became a pitiable fisherman who littered. So sad that I decided to pick up a piece of garbage at least as big as the Swedish lure. I had found an abandoned shoe on the rocky slope to Nazuna-no-oshima. I picked it up and later disposed of it properly. I recommend you to do the same. If your lure is lost, you should get rid of at least one piece of garbage. The sea remains as clean as before.
(前回の投稿を書いてから、照りつける陽光が弱まるのを待った私は、午後5時に片句のナズナに戻り、ホルメ・ベイツ・ラインストレッチャー・ジャークの捜索を開始しました。私にとって、それは、行方知れずになった貴重なルアーです。片句の皆さんにとって、それは、釣り人が捨てていった一つのゴミに過ぎません。私は、決してゴミを捨てたりしない誇り高き釣り人なのです。注意深く探したものの、ルアーは見つかりません。私は、ゴミを捨てる嘆かわしい釣り人になってしまいました。とても悲しいので、このスウェーデン製のルアーと少なくとも同じ大きさのゴミを一つ拾うことにしました。ナズナの大島へと至るスロープに靴が残されていました。私はそれを拾い、後ほど適切に処分したのです。皆さんも同様にされてはいかがでしょう。もしもルアーをロストしたら、ゴミを少なくとも一つ処分するのです。海は、以前と同様に、クリーンです。)

No comments:

Post a Comment