About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Aug 9, 2019

(No. 470) No Fish at Susumi-hana in Owashi (大芦の須々海鼻にて釣果なし)




Japan is suffering from an annual heatwave (Is it true that we will hold the Olympics at this time of next year?). There have been some warnings issued, and some people are already dead. Most people seem to stop being very active due to the fear of heatstroke. When I reached Susumi-hana in Owashi this morning, it seemed as if the Sea of Japan were also afraid of heatstroke. It was incredibly quiet. It was as calm as an indoor swimming pool. What seemed as active as before were only the sea slater a.k.a. the sea roach and probably I.
(日本は今、毎年恒例の酷暑に苦しんでいます(来年の今頃、オリンピックを開催するって本当?)。既にいくつかの警報が発せられており、お亡くなりになった方もいます。ほとんどの人は、熱中症を恐れて、過度に活動的になるのを控えているようです。今朝、私が大芦の須々海鼻に到着してみると、日本海もまた、熱中症を恐れているかのようでした。信じられないくらい静かなのです。屋内プールのような穏やかさです。変わらず活動的なのは、フナムシたち、またの名を海ゴキブリと、どうやら私だけのようです。)

No comments:

Post a Comment