About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Aug 17, 2019

(No. 473) No Fish at Ogu-no-hato in Owashi Harbor (大芦港の小具の波止にて釣果なし)




Typhoon Krosa, the 10th of the year, passed Matsue without much damage to the city. Still, according to the weather forecast, the wind would remain stronger and the waves would remain higher this morning. So I decide not to go to a rocky shore that could be directly affected by a dangerous swell. Instead, I went to Ogu-no-hato in Owashi. It is in the much safer harbor. In addition, it is with a tiny shrine. You might feel you are more protected than in other fishing spots. I had expected that there would be some sarashi (white churning water) around the tip of Ogu-no-hato and I would catch a Japanese sea bass. Unfortunately the sea was much calmer than I had expected, and no fish attacked my lures.
(台風10号は、松江市には大した被害をもたらすことなく、通過していきました。しかし天気予報によると、今朝は、風はまだしばらく強く、波もまだしばらく高いとのことでした。なので私は、危険なうねりの影響を受けかねない磯に行くのはやめました。代わりに、大芦の小具の波止へ行きました。この釣り場は、ずっと安全な港の中にあるのです。加えて、この釣り場には小さな神社も付いています。ですので、他の釣り場よりも、心強く感じる人もいるかもしれません。小具の波止の先端付近にサラシ(かき混ぜられた白い水)ができていてスズキが釣れるのではないか、と私は期待しました。あいにく、期待していたよりも海はずっと穏やかであり、私のルアーを襲う魚はいませんでした。)

No comments:

Post a Comment