About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Aug 24, 2019

(No. 476) No Fish at Wada in Owashi (大芦のワダにて釣果なし)




Some of my friends asked me to take them to a safer rocky shore along the Shimane Peninsula in order to have a good time in the beach. I plan to take them tomorrow to the area around Saruwatarijima, a small island at the western end of Susumi Bay in Owashi. I wanted to make sure that they could enjoy the beach safely, so this morning I made a preliminary inquiry into the area. Usually you can walk on the shallows to the island. However, because the tide was a bit higher this morning than usual, I found I could not get to the island without taking a short swim. Other than that, everything seemed all right. After being satisfied with the result of my inquiry, I walked to Wada, a fishing spot to the west of the island. Unfortunately, no fish attacked my lures.
(浜辺で楽しい時を過ごしたいので、島根半島の安全な磯に連れていって欲しいと、何人かの友人が言うのでした。そこで私は、明日、大芦の須々海湾の西端にある小さな島、猿渡島の周辺まで彼らを連れていくつもりなのです。彼らが安全に浜辺で遊べるよう万全を期したいと考えた私は、今朝、下調べをしてきました。通常であれば、猿渡島までは浅瀬を歩けば渡って行くことができます。しかし今朝は、潮位がいつもよりも高かったため、少し泳がないと渡れそうにありませんでした。この点を除けば、万事オーケーに見えました。下調べの結果に満足した私は、猿渡島の西にある釣り場、ワダへ行きました。あいにく、私のルアーを襲う魚はいませんでした。)

No comments:

Post a Comment