About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Jun 26, 2019

(No. 457) More Missed Japanese Sea Bass at Lake Shinji (宍道湖にてさらにスズキを逃す)




Taking advantage of the free time between my first and second translation assignments today, I walked to Lake Shinji this afternoon to cast my favorite lures for about one hour. I got two strikes from the Japanese sea bass during this period of time. The Line Stretcher’s Surface Tension produced the first strike, but the fish was not hooked. The second strike occurred when I was using CCW’s Small Danny. When I cast this brightly colored lure, it got tangled up in the fishing line in the air.
(今日の午後、1回目と2回目の通訳業務の間の自由時間を利用して、宍道湖まで歩き、1時間ほどお気に入りのルアーを投げました。その1時間で、スズキのストライクが2回ありました。最初のストライクをもたらしたのは、ライン・ストレッチャーのサーフェス・テンションでしたが、魚は針にかかりませんでした。2回目のストライクが起きたのは、CCWのスモール・ダニーを使っている時でした。色鮮やかなこのルアーを投げた時、空中で、ルアーと釣り糸がからまってしまいました。)
This entanglement happens occasionally and it prevents the lure from swimming properly. Anyway I had to retrieve the lure. So it moved improperly and made an irregular splash, and this splash might have intrigued the second fish. The fish attacked the lure on the surface as soon as the splash was settled. At that moment I slightly hesitated to pull the line tight. I was afraid that the entanglement might cause some problems such as line break. The fish was hooked, but it broke free easily a few seconds later. It was probably due to my hesitation.
(こうしたからまりは時々発生し、これが起きると、ルアーは正しく泳ぎません。とはいえ私はルアーを引かねばなりません。ルアーは不適切な動きをし、変則的なしぶきをあげました。どうやらこのしぶきが2匹目の魚の関心を引いたようです。しぶきが収まるやいなや、その魚は水面のルアーを襲ったのです。この時、私は、釣り糸を強く引くべきかどうか、少々、ためらってしまいました。からまっている糸が切れたりするのではないかと恐れたのです。魚は針にかかりましたが、数秒後、やすやすと逃げていきました。おそらく私の逡巡のせいではないかと思います。)

No comments:

Post a Comment