About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Mar 25, 2019

(No. 436) No Fish at Odo-no-hato in Shichirui Harbor (七類港の尾戸の波止にて釣果なし)




This afternoon I had to drive my father to the ferry terminal in Shichirui Harbor. The ferry runs between the harbor and the Oki Islands in the Sea of Japan. I took advantage of this opportunity and tried my luck at Odo-no-hato, one of breakwaters in the harbor. Although Shichirui Harbor is one of the biggest harbors in the Shimane Peninsula, it was much quieter today than I had anticipated. Unfortunately, the water inside the harbor was also very quiet. I did not see any baitfish around. I just enjoyed the peaceful ambience.
(今日の午後は、七類港にあるフェリー乗り場まで父を送る用事がありました。日本海に浮かぶ隠岐諸島との間をフェリーが運行しているのです。私はこの機会を利用し、七類港にある防波堤の一つ、尾戸の波止で運試しをしてみました。七類港は、島根半島にある最大の港の一つなのですが、思っていたよりもずっと、今日は静かでした。あいにく、港内の海もまた、非常に静かでした。ベイトフィッシュ(大きな魚の餌となる小魚)の姿は皆無です。私はただ、そののどかな雰囲気を楽しんだのでした。)

No comments:

Post a Comment