About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Jul 31, 2018

(No. 378) No Fish at Maruiwa in Owashi (大芦の丸岩にて釣果なし)


Do you suffer from the summer heat? I might. This morning I arrived at Maruiwa in Owashi before 6 a.m., and I couldn’t help getting to sleep in 30 minutes. I had to take a short nap on the rocky shore facing the calm sea. I guessed it was because not only I woke up early but also I got more or less tired from the heat. Take care of yourself!
(皆さんは夏バテされていませんか? 私はしているかもしれません。今朝は、午前6時になる前に大芦の丸岩に到着しましたが、30分後には眠たくなってしまったのです。穏やかな海に面した磯で横になり、私は仮眠を取らざるを得ませんでした。それは今朝、早起きしたからだけではなく、多かれ少なかれ、暑さのせいで疲労しているからだと思います。皆さんも、お体を大切に!)

2 comments:

  1. お久しぶりです。
    今年の暑さは、今更、言うまでも無く異常です。
    その中で、地磯に歩いて行くという、気持ちだけでも、尊敬に値します。
    僕は、もっぱら、夜の白イカエギングで、青物狙いは、梅雨明け頃から、全く行ってません。
    朝晩が涼しくなる季節が、待ち遠しいです。
    でも、例年、9月は台風ラッシュで、磯に立てる日が少ないですもんね。
    また、どこかの地磯で、ご一緒しましょう。

    ReplyDelete
  2. https://aslccjf.blogspot.com/2020/01/for-those-who-have-left-comment-on-this.html

    ReplyDelete