About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Jul 24, 2018

(No. 377) Wild Boar Family, and No Fish at Maruiwa and Susumi-hana in Owashi (イノシシの親子、そして大芦の丸岩と須々海鼻にて釣果なし)


It was about 5:45 a.m. today. I was driving to Maruiwa in Owashi. I saw a huge wild boar dashing across the road when I was driving over a small hill. Several tiny boars followed their mother so faithfully that I had to put on the brakes. Otherwise, I would hit them. This summer has been the hottest in recent memory. Did this excruciating heat have to do with the appearance of the boar family in a residential area? Unlike on land, no wild creatures including fish appeared at sea. Was this also an effect of this heat wave?
(今朝の午前5時45分頃のことでした。私は車で、大芦の丸岩に向かっていたのです。小さな丘を越えようとした時、巨大なイノシシが、道路を駆け足で横切りました。続いて数頭の小さなイノシシが、お母さんを律儀に追いかけていきます。私はブレーキを踏まねばなりませんでした。さもなければ、きっと衝突していたことでしょう。記憶にある限り、これほど暑い夏は初めてです。この情け容赦のない暑さが、民家周辺へのイノシシ親子の出現に関係しているのでしょうか? 陸と異なり、海においては、魚を含めて野生の生き物が出現することはありませんでした。これもまた、酷暑の影響でしょうか?)

No comments:

Post a Comment