About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Jul 7, 2018

(No. 374) One Strike at Swollen Lake Shinji (増水した宍道湖にてストライク)




The almost unprecedentedly heavy rain have ravaged many areas in southwestern Japan. Although my hometown, Matsue in Shimane Prefecture, has not been damaged as much as some cities such as Kurashiki in Okayama Prefecture, the water level of Lake Shinji remained unusually high. I have been to the lake three times since this morning. I wanted to check the change of water level as much as to do fishing. Only at the second outing did one Japanese sea bass attack one of my lures. It happened when I was slowly retrieving CCW’s JJ Diver. The fish was not hooked, but it made a big splash on the swollen water.
 (ほとんど前例がないほどの激しい雨が、日本の南西部に降り、多くの地域を破壊しています。私の故郷である島根県の松江市は、例えば岡山県の倉敷市のような都市ほどの被害を受けているわけではありませんが、それでも宍道湖の水位は異常に上昇しています。今日は朝から計3回、湖へ行ってみました。釣りをしたいのと同じくらい、水位の変化を確認したかったのです。スズキが私のルアーを襲ったのは、2度目の釣行の時だけでした。CCWのJJダイバーをゆっくりと引いている時にそれは起きました。魚は針にかかりませんでしたが、増水した水面に大きな飛沫を上げました。)

No comments:

Post a Comment