About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

May 22, 2015

(No. 54) No Fish at Nazuna in Kataku (片句のナズナにて釣果なし)





It was 20 to 30 minutes after dawn when I visited Nazuna in Kataku again. There were already three fishermen around the area, who were using baits. There was no lure fisherman except me. Although it was early in the morning, which people think is more productive hours for lure fishing than in the evening, I didn’t catch any fish. The other fishermen didn’t catch either. Actually the condition of the water seemed the same as my last outing here in the evening of three days ago. So I gave up fishing early and went to Takashiro-bana, another fishing spot to the east of Nazuna, to take pictures of the Kataku hamlet.
(片句のナズナを再び訪れたのは、夜明けから2030分後のことでした。一帯には、既に3人の釣り人の姿があり、彼らはエサ釣りをしているのでした。ルアー釣りは私だけです。ルアー釣りの場合、夕方よりも早朝が良いと考えられており、私も早朝にルアーを投げたわけですが、魚は何も釣れません。他の釣り人にも釣れていません。実際のところ、海の状況は、3日前に訪れた夕刻と変わりがないようです。私は早々に釣りをあきらめ、ナズナの東にある別の釣り場、高城鼻へ行き、そこから片句集落の写真を撮ったのでした。)

No comments:

Post a Comment