About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

May 11, 2015

(No.51) No Fish at Terashima-no-kita in Tayu (手結の「寺島の北」にて釣果なし)





I found another beautiful spot in the Shimane Peninsula. Before sunset I was at Terashima-no-kita on the west of Tayu Harbor. This is the first time I’ve been to this small harbor, which lies to the east of Etomo. Only a few local residents were in the street. “This is such a beautiful place,” I talked to one of them who was passing me by. In a humble attitude he replied to me, “Is it so?  Yeah, right. This is better than TV. I prefer watching the beauty of nature to watching TV.”  At Terashima-no-kita, there were several fishermen trying to catch squids, but they said to me it was not very good. I didn’t catch anything either, but only seeing the view and standing at the middle of it made me happy.
島根半島でまた一つ、美しい場所を見つけました。日没前に私は、手結港の西側にある「寺島の北」にいたのです。恵曇の東方に位置するこの小さな港を訪れたのは初めてでした。通りにはほんの数人、地元の方が出ておられます。「綺麗なところですね」。そばを通られたお一人に声をかけました。その男性はご謙遜して言われました。「そげですかいね? そげかもしれません。テレビよりいいですが。自然を見ちょうほうがテレビよりいいですわ」。「寺島の北」では数人の釣り人がイカを狙っておられましたが、状況はあまり良くないとのこと。私にも何も釣れませんでした。でも、あの景色を見て、その中に立てただけで幸せになれたのでした。)

No comments:

Post a Comment